We value your treasures.

BOXID is een jonge vooruitstrevende onderneming die vanuit Enschede de verpakkingswereld wil veranderen. Verpakkingen beschermen wat je liefhebt. Ze omarmen wat jij waardevol vindt. Ze zijn een verlengstuk van je merkidentiteit en je verhaal. Maar verpakkingen voegen ook meerwaarde toe en een stuk beleving. Misschien zelfs een stuk mystiek. Een mooie verpakking maakt een product beter verkoopbaar en het verrassingselement bij het openen van een mooie verpakking levert een unieke beleving op.

Jouw design,
jouw idee, jouw box!
All-over digitale
kleurenafdrukken
Snelle en gratis bezorging




Wij willen die meerwaarde en beleving bereikbaar maken voor iedereen. We willen de marketeers van deze wereld aan ons binden. Maar ook de professionele en particuliere ontwerpers van verpakkingen. En uiteraard de eigenaren van webshops of DIY-ontwerpers van (home crafted) producten. Zelfs de particulier kan via onze unieke tool op de website een mooie verpakking ontwerpen en aanschaffen.


BOXID maakt het voor iedereen mogelijk en makkelijk om de presentatie van een product te verbeteren, mooie beleving te creëren en meer waarde toe te voegen aan wat jij waardevol vindt.

“Voor ons geldt dat zowel de inhoud als de verpakking van een relatiegeschenk van wezenlijk belang is, het geheel moet goed voelen. BOXID besteedt de juiste aandacht aan de inhoud door deze perfect te verpakken”
“Voor onze klanten wilden wij bedrukte verhuisdozen meegeven bij de aankoop of verkoop van een woning. Handig voor het verhuizen maar zeker ook een mooi item om met onze naam onder de aandacht te blijven. Boxid heeft ons hierin goed geadviseerd en een mooie bedrukte verhuisbox geleverd.”
Verzendkosten besparen?
Verzendkosten besparen? Geld betalen voor lucht of opvullingsmateriaal, zonde toch? Ga dan voor een verpakking op maat die perfect aansluit op jouw product en je kunt bedrukken met een uniek design. Naast dat een verpakking op maat een positieve ervaring is voor je klant, kunnen dozen op maat ook veel verzendkosten besparen.   Waarom bespaar je dan geld? Om een pakketje te versturen betaal je voornamelijk voor het gewicht alleen, maar er zijn ook maximale afmetingen aan verbonden. Dit voorkomt namelijk voor postbedrijven dat zij vrachtwagens vol hebben terwijl er bijna geen gewicht in ligt, wat ten koste gaat van hun marge. De winst per vrachtwagenlading vermindert, en hiervoor heeft PostNL bij normale pakketten een maximum afmeting van 100x50x50cm. Kortom, een doos dat perfect aansluit bij jouw product is niet alleen een goede manier op de klantervaring te verbeteren, het is ook een kostenbesparende maatregel.   Veilige levering en gelukkige klanten Naast directe besparingen op verzendkosten zijn er meer voordelen die komen kijken bij een doos op maat: 1. Minimaliseren van risico’sVerpakkingen op maat kunnen geld besparen door het minimaliseren van het risico dat producten tijdens de levering beschadigd raken. Overbodige ruimte in een doos zorgt ervoor dat producten kunnen schuiven, zelfs als er gebruik gemaakt wordt van opvullingsmateriaal. 2. BeschermingDozen helemaal naar wens samengesteld zijn van hoge kwaliteit bij Boxid, waardoor uitstulpingen in verpakkingen er niet voor kunnen zorgen dat tijdens de verzending een product beschadigd. Bij te weinig bescherming is de kans dus groter dat producten beschadigen waardoor er extra kosten bij komen kijken en klanten ontevreden zullen zijn. 3. KlanttevredenheidProducten zijn niet het enige wat kan worden beschadigd, ook de relatie met een klant. Zou jij namelijk nog teruggaan naar een winkel die jou in het verleden een beschadigd product heeft bezorgd? Het laat op z'n minst een negatieve ervaring achter. Boxid staat voor het toevoegen van waarde aan producten dat voor jou van waarde zijn. Value your treasures. Wij willen kwaliteit bieden en onze klanten de optie geven om een customized verpakking te creëren. Dit begint bij de keuze van een model en de afmeting die helemaal naar wens kan worden aangepast. Vervolgens kies je een aantal dat al per stuk verkrijgbaar is om als laatst via onze 3D smarteditor je creativiteit los te laten voor een uniek ontwerp dat jouw bedrijf vertegenwoordigd.
"Unboxing Experience"
Hoe kun jij een onvergetelijke “unboxing experience” creëren? Tegenwoordig heeft verpakking niet alleen meer de functie van het beschermen van een product, maar is het uitermate geschikt voor merk-/ productbranding, die hierdoor een speciale “unboxing experience” kan creëren. Wees uniek en herkenbaar naar je klanten toe, zij zullen je niet snel meer vergeten. Coolblue zag deze trend ook al opkomen en is hier op een humoristische manier mee omgegaan. Gepersonaliseerde boxenUnieke en creatieve designs gaan opvallen tussen de saaie verpakkingen. Klanten kunnen na het doen van hun online bestelling niet wachten totdat hun pakketje binnenkomt. Verder is er geen winkelervaring aan vooraf gegaan, waarbij persoonlijk contact is geweest met een klant of de sfeer in de winkel is blijven hangen. Dus je moet toch op een andere manier ervoor zorgen dat jij blijft hangen bij je klanten en jouw merkbeleving overbrengt. Het pakketje moet dus overkomen als een cadeautje met dezelfde ervaring als bij het krijgen van een “echt" cadeautje. Voeg een persoonlijk kaartje/ boodschap toe waarbij je jouw klant bedankt voor zijn aankoop en er veel plezier mee wenst, en jouw klant is hoe dan ook onder de indruk. Door de komst van social media gaat deze “unboxing experience” ook veel sneller wereldwijd. Mensen willen gezien worden met een trendy box en gaan dit delen. Vloggers nemen speciale “unboxing” video’s op, waarbij zij pakketjes van sponsoren uitpakken. Je kunt dan ook maar een keer een eerste indruk maken. Onderscheid je van de rest en vertel met jouw box je eigen verhaal. Hulp nodig?Heb jij moeite om uniek te zijn als bedrijf? Wil jij een verhaal vertellen door jouw verpakking? Voeg jij een extra touchpoint toe in de customer journey maar weet je nog niet goed hoe? Neem dan contact met ons op en wij gaan samen met jou een nieuwe experience creëren.
Hergebruik jouw box
Hergebruik jouw box! Duurzaamheid of Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is voor steeds meer bedrijven een uitgangspunt. Je steentje bijdragen aan een betere wereld en de lange termijn van je bedrijf. Bedrijven die namelijk hier veel aandacht aangeven zullen hun concurrenten voorbijgaan die hier niets mee doen. Aan de nieuwe trends en ontwikkelingen is dan ook te zien dat steeds meer bedrijven door krijgen dat duurzaamheid loont. Grote online ondernemers zullen dan ook niet achterblijven met hun verpakkingsmateriaal, en zullen hier kijken naar een milieuvriendelijke oplossing.   Minder lucht De term ‘over-verpakking’ is een begrip die steeds meer naar voren komt door de opkomst van online webshops. Hoe meer online orders, hoe meer verzendverpakkingen er nodig zijn.  Daarnaast zijn er weinig bedrijven die verschillende maten of een doos op maat hebben waardoor er maar gebruik gemaakt wordt van opvullingsmateriaal. Totaal niet efficiënt toch? Daarom is een doos op maat, die precies bij het formaat van het product past hier al snel de oplossing. Minder lucht, minder onnodige ruimte, minder materiaal gebruik.   Hergebruiken Een opvallend design kan hier eenvoudig al voor zorgen. Mensen kunnen je doos dan gebruiken voor een cadeautje om in te pakken. Makkelijker kan het je niet gemaakt worden! Jouw doos wordt hergebruikt waardoor je duurzaam bezig bent en dit goed zal doen aan je imago. Daarnaast helpt het ook bij de branding doordat klanten de doos gaan herkennen.   De Hema weet hierbij een goed voorbeeld te zijn. Zij hebben een creatieve manier gevonden om hun verzenddozen, bij online orders, te laten hergebruiken. Hun nieuwste verzenddozen zijn namelijk een template voor een 3D dier. Uitknippen en even in elkaar zetten en zie het resultaat hieronder... Wil jij ook graag jouw verzenddoos laten hergebruiken, wij denken graag met je mee tot een unieke oplossing.
Impact van verpakkingen
“Donkere verpakkingen geven meer kwaliteit aan je product” We wisten al wel dat de saaie bruine verpakkingen helemaal uit de tijd zijn. Het creëren van een unboxing experience is dan nu ook trending, het gevoel geven dat een klant een cadeautje ontvangt. Verder bleek ook uit het onderzoek van Iris van Ooijen dat verpakkingen onbewust oordelen oproept over de inhoud oftewel het product.   Onbewust denken consumenten namelijk dat een donkere verpakking een kwaliteitsproduct bevat ter vergelijk met opvallende kleuren. Ook het formaat heeft invloed op een klant, bij een smalle verpakking wordt er gedacht dat de inhoud gezonde producten zijn. Er wordt dus al snel een mening gevormd door het zien van het verpakkingsmateriaal, dit is een kans voor ondernemers om het imago van een product/ je bedrijf te beïnvloeden.   Uit onderzoek is dan ook gebleken dat ketchup in een jampot gelijk de aandacht trekt. Het valt consumenten gelijk op en zij zullen het etiket gaan lezen. Alleen is het niet zo dat klanten denken dat als je ongezonde producten in “gezonde verpakkingen” stopt dit ook daadwerkelijk gezonder is. Zij zijn hier wel bewust van en kunnen ook de juiste waarde van inschatten. Het geeft dus alleen aan dat je met een afwijkende verpakking al snel je concurrenten een stapje voor bent.    Ben jij bewust van je verpakking? Heb jij al weleens goed nagedacht over hoe jij overkomt met je verpakkingsmateriaal? Wat is de eerste indruk bij jouw klanten? Wees bewust van wat jouw verpakking uitstraalt over de inhoud. Als jij je klanten kwaliteit wil leveren dan is het ook logisch om jouw doos waarde te geven. Value your treasures.
Value your treasures. BOXID

Heeft u nog vragen?