Check hier onze blogs.

Blijf op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van verpakkingsmateriaal. Of raak geïnspireerd door ons werk en begin zelf met het ontwerpen van jouw postdoos, verzenddoos of vouwdoos. Je kunt ons ook volgen via Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest en YouTube om op de hoogte te blijven van al het Boxid nieuws.

Summer Giftbox

Werknemers of relaties in het zonnetje zetten met een gave bedrukte box? Zou jij je werknemers weleens in het zonnetje willen zetten? Of mogen de goede relaties weleens verrast worden? En hebben zij dit net voor de vakantie wel verdiend? Laat BOXID je dan helpen! Je eigen Summer Giftbox in je eigen huisstijl en design. Het begint bij een vette doos die je kunt laten bedrukken en ontwerpen via onze online tool. Hier zijn meer dan 100+ designs vinden die je kunt gebruiken. Of upload je eigen afbeelding. Speel hier met de 3D-tool en maak jouw doos simpel en snel helemaal naar wens. Maak eerst de keus voor een model doos, uit de volgende categorieën: postdoos op maat, geschenkdoos op maat, vouwdoos op maat of verzenddoos. Vervolgens kies je de maat en het aantal, en kun je beginnen met ontwerpen. Heb jij zelf al een model in gedachte en staat deze er niet tussen. Dan zijn wij erg benieuwd naar jouw idee en weten we zeker dat we iets voor jou kunnen betekenen. Bij BOXID is alles van karton mogelijk en denken we graag met je mee. Als de doos eruitziet als een cadeautje, dan kunnen we eventueel samen kijken naar de inhoud. Want de inhoud van de Summer Giftbox bepaal je natuurlijk helemaal zelf! Een zonnebril, pet, strandbal of een flesje water tegen de dorst. Zorg dat je werknemers of relaties je niet vergeten tijdens de zomer met een uniek bedrukte doos in je eigen huisstijl, met logo of design. De Summer Giftbox! Meer info? Neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. document.getElementById('cloak955c041e1a8ffa0a42db6aab656660fd').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy955c041e1a8ffa0a42db6aab656660fd = 'info' + '@'; addy955c041e1a8ffa0a42db6aab656660fd = addy955c041e1a8ffa0a42db6aab656660fd + 'boxid' + '.' + 'nl'; var addy_text955c041e1a8ffa0a42db6aab656660fd = 'info' + '@' + 'boxid' + '.' + 'nl';document.getElementById('cloak955c041e1a8ffa0a42db6aab656660fd').innerHTML += ''+addy_text955c041e1a8ffa0a42db6aab656660fd+''; .

Hergebruik jouw box

Een duurzame werkwijze doet jou imago goed Duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is voor steeds meer bedrijven een uitgangspunt. Je steentje bijdragen aan een betere wereld en de lange termijn van je bedrijf. Bedrijven die namelijk hier veel aandacht aan geven zullen hun concurrenten voorbijgaan die hier niets meer doen. Aan de nieuwe trends en ontwikkelingen is dan ook te zien dat steeds meer bedrijven door krijgen dat duurzaamheid loont. Grote online ondernemers zullen dan ook niet achterblijven met hun verpakkingsmateriaal, en zullen hier kijken naar een milieuvriendelijke oplossing. Minder lucht De term 'over-verpakking' is een begrip die steeds meer naar voren komt door de opkomst van online webshops. Hoe meer online orders, hoe meer verzendverpakkingen er nodig zijn. Daarnaast zijn er weinig bedrijven die verschillende maten of een doos op maat hebben waardoor er maar gebruik gemaakt wordt van opvullingsmateriaal. Totaal niet efficiënt toch? Daarom is een doos op maat, die precies bij het formaat van het product past hier al snel de oplossing van. Minder lucht, minder onnodige ruimte, minder materiaalgebruik. Hergebruiken Een opvallend design kan hier eenvoudig al voor zorgen. Mensen kunnen je doos dan gebruiken voor een cadeautje om in te pakken. Makkelijker kan het je niet gemaakt worden! Jouw doos wordt hergebruikt waardoor je duurzaam bezig bent en dit goed zal doen aan je imago. Daarnaast helpt het ook bij de branding doordat klanten de doos gaan herkennen. De Hema weet hierbij een goed voorbeeld te zijn. Zij hebben een creatieve manier gevonden om hun verzenddozen, bij online orders, te laten hergebruiken. Hun nieuwste verzenddozen zijn namelijk een template voor een 3D-dier. Uitknippen en in elkaar zetten en ziet het resultaat hieronder: Dit zelfde doet Coolbue nu ook, zij hebben maandelijks een winactie waarbij je de doos van Coolblue moet gebruiken op een creatieve manier. De winnaar kan een cadeaubon t.w.v. 100 euro winnen. Wil jij ook graag jouw verzenddoos laten hergebruiken, wij denken graag met je mee tot een unieke oplossing. Neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. document.getElementById('cloak31f80798966002d233e0cd47ecbfba3a').innerHTML = ''; var prefix = 'ma' + 'il' + 'to'; var path = 'hr' + 'ef' + '='; var addy31f80798966002d233e0cd47ecbfba3a = 'info' + '@'; addy31f80798966002d233e0cd47ecbfba3a = addy31f80798966002d233e0cd47ecbfba3a + 'boxid' + '.' + 'nl'; var addy_text31f80798966002d233e0cd47ecbfba3a = 'info' + '@' + 'boxid' + '.' + 'nl';document.getElementById('cloak31f80798966002d233e0cd47ecbfba3a').innerHTML += ''+addy_text31f80798966002d233e0cd47ecbfba3a+'';

Impact van verpakkingen

"Donkere verpakkingen geven meer kwaliteit aan je product" We wisten al wel dat de saaie bruine verpakkingen helemaal uit de tijd zijn. Het creëren van een unboxing experience is dan nu ook trekking, het gevoel geven dat een klant een cadeautje ontvangt. Verder bleek ook uit het onderzoek van Iris van Ooijen dat verpakkingen onbewust oordelen oproept over de inhoud oftewel het product. Onbewust denken consumenten namelijk dat een donkere verpakking een kwaliteitsproduct bevat ter vergelijking met een opvallende kleuren. Ook het formaat heeft invloed op een klant, bij een smalle verpakking wordt er gedacht dat de inhoud gezonde producten zijn. Er wordt dus al snel een mening gevormd door het zien van het verpakkingsmateriaal, dit is een kans voor ondernemers om in het imago van een product/ je bedrijf te beïnvloeden. Uit onderzoek is dan ook gebleken dat ketchup in een jampot gelijk de aandacht trekt. Het valt consumenten gelijk op en zij zullen het etiket gaan lezen. Alleen is het niet zo dat klanten dat als je ongezonde producten in "gezonde verpakkingen" stopt dit ook daadwerkelijk gezonder is. Zij zijn hier wel bewust van en kunnen ook de juiste waarde van inschatten. Het geeft dus alleen aan dat je met een afwijkende verpakking al snel je concurrenten een stapje voor bent. Ben jij bewust van je verpakking? Heb jij al weleens goed nagedacht over hoe jij overkomt met je verpakkingsmateriaal? Wat is de eerste indruk bij jouw klanten? Wees bewust van wat jouw verpakking uitstraalt over de inhoud. Als jij je klanten kwaliteit wil leveren dan is het ook logisch om jou doos waarde te geven. Value your treasures.

"Unboxing Experience"

Hoe kun jij een onvergetelijke “unboxing experience” creëren? Tegenwoordig heeft verpakking niet alleen meer de functie van het beschermen van een product, maar is het uitermate geschikt voor merk-/ productbranding, die hierdoor een speciale “unboxing experience” kan creëren. Wees uniek en herkenbaar naar je klanten toe, zij zullen je niet snel meer vergeten. Coolblue zag deze trend ook al opkomen en is hier op een humoristische manier mee omgegaan. Gepersonaliseerde dozen Unieke en creatieve designs gaan opvallen tussen de saaie verpakkingen. Klanten kunnen na het doen van hun online bestelling niet wachten totdat hun pakketje binnenkomt. Verder is er geen winkelervaring aan vooraf gegaan, waarbij persoonlijk contact is geweest met een klant of de sfeer in de winkel is blijven hangen. Dus je moet toch op een andere manier ervoor zorgen dat jij blijft hangen bij je klanten en jouw merkbeleving overbrengt. Het pakketje moet dus overkomen als een cadeautje met dezelfde ervaring als bij het krijgen van een “echt" cadeautje. Voeg een persoonlijk kaartje/ boodschap toe waarbij je jouw klant bedankt voor zijn aankoop en er veel plezier mee wenst, en jouw klant is hoe dan ook onder de indruk. Door de komst van social media gaat deze “unboxing experience” ook veel sneller wereldwijd. Mensen willen gezien worden met een trendy box en gaan dit delen. Vloggers nemen speciale “unboxing” video’s op, waarbij zij pakketjes van sponsoren uitpakken. Je kunt dan ook maar een keer een eerste indruk maken. Onderscheid je van de rest en vertel met jouw box je eigen verhaal. Hulp nodig? Heb jij moeite om uniek te zijn als bedrijf? Wil jij een verhaal vertellen door jouw verpakking? Voeg jij een extra touchpoint toe in de customer journey maar weet je nog niet goed hoe? Neem dan contact met ons op en wij gaan samen met jou een nieuwe experience creëren.

Verzendkosten besparen?

Verzendkosten besparen? Geld betalen voor lucht of opvullingsmateriaal, zonde toch? Ga dan voor een verpakking op maat die perfect aansluit op jouw product en je kunt bedrukken met een uniek design. Naast dat een verpakking op maat een positieve ervaring is voor je klant, kunnen dozen op maat ook veel verzendkosten besparen. Waarom bespaar je dan geld? Om een pakketje te versturen betaal je voornamelijk voor het gewicht alleen, maar er zijn ook maximale afmetingen aan verbonden. Dit voorkomt namelijk voor postbedrijven dat zij vrachtwagens vol hebben terwijl er bijna geen gewicht in ligt, wat ten koste gaat van hun marge. De winst per vrachtwagenlading vermindert, en hiervoor heeft PostNL bij normale pakketten een maximum afmeting van 100x50x50cm. Kortom, een doos dat perfect aansluit bij jouw product is niet alleen een goede manier om de klantervaring te verbeteren, het is ook een kostenbesparende maatregel. Veilige levering en gelukkige klanten Naast directe besparingen op verzenddozen zijn er meer voordelen die komen kijken bij een doos op maat: 1. Minimaliseren van risico's Verpakkingen op maat kunnen geld besparen door het minimaliseren van het risico dat producten tijdens de levering beschadigd raken. Overbodige ruimte in een doos zorgt ervoor dat producten kunnen schuiven, zelfs als er gebruik gemaakt wordt van opvullingsmateriaal. 2. Bescherming Dozen helemaal naar wens samengesteld zijn van hoge kwaliteit bij BOXID, waardoor uitstulpingen in verpakking er niet voor kunnen zorgen dat tijdens de verzending een product beschadigd. Bij te weinig bescherming is de kans dus groter dat producten beschadigden waardoor er extra kosten bij komen kijken en klanten ontevreden zullen zijn. 3. Klanttevredenheid Producten zijn niet het enige wat kan worden beschadigd, ook de relatie met een klant. Zou jij namelijk nog teruggaan naar een winkel die jou in het verleden een beschadigd product heeft bezorgd? Het laat op z'n minst een negatieve ervaring achter. BOXID staat voor het toevoegen van waarde aan producten dat voor jou van waarde zijn. Value your treasures. Wij willen kwaliteit bieden en onze klanten de optie geven om een customized verpakking te creëeren. Dit begint bij de keuze van een model en de afmeting die helemaal naar wens kan worden aangepast. Vervolgens kies je een aantal dat al per stuk verkrijgbaar is om als laatst via onze 3D-smarteditor je creativiteit los te laten voor een uniek ontwerp dat jouw bedrijf vertegenwoordigd.
Value your treasures. BOXID

Heeft u nog vragen?

Hulp nodig? Geef ons een belletje! +31 53 740 02 70