Unboxing experience | Blog | BOXID

Hoe kun jij een onvergetelijke “unboxing experience” creëren?

Tegenwoordig heeft verpakking niet alleen meer de functie van het beschermen van een product, maar is het uitermate geschikt voor merk-/ productbranding, die hierdoor een speciale “unboxing experience” kan creëren. Wees uniek en herkenbaar naar je klanten toe, zij zullen je niet snel meer vergeten. Coolblue zag deze trend ook al opkomen en is hier op een humoristische manier mee omgegaan.

Gepersonaliseerde boxen
Unieke en creatieve designs gaan opvallen tussen de saaie verpakkingen. Klanten kunnen na het doen van hun online bestelling niet wachten totdat hun pakketje binnenkomt. Verder is er geen winkelervaring aan vooraf gegaan, waarbij persoonlijk contact is geweest met een klant of de sfeer in de winkel is blijven hangen. Dus je moet toch op een andere manier ervoor zorgen dat jij blijft hangen bij je klanten en jouw merkbeleving overbrengt. Het pakketje moet dus overkomen als een cadeautje met dezelfde ervaring als bij het krijgen van een “echt" cadeautje. Voeg een persoonlijk kaartje/ boodschap toe waarbij je jouw klant bedankt voor zijn aankoop en er veel plezier mee wenst, en jouw klant is hoe dan ook onder de indruk.

Door de komst van social media gaat deze “unboxing experience” ook veel sneller wereldwijd. Mensen willen gezien worden met een trendy box en gaan dit delen. Vloggers nemen speciale “unboxing” video’s op, waarbij zij pakketjes van sponsoren uitpakken. Je kunt dan ook maar een keer een eerste indruk maken. Onderscheid je van de rest en vertel met jouw box je eigen verhaal.

Hulp nodig?
Heb jij moeite om uniek te zijn als bedrijf? Wil jij een verhaal vertellen door jouw verpakking? Voeg jij een extra touchpoint toe in de customer journey maar weet je nog niet goed hoe? Neem dan contact met ons op en wij gaan samen met jou een nieuwe experience creëren.

Value your treasures. BOXID

Heeft u nog vragen?